Curierul Românesc

Andrei Hangan (AUR) solicită ministrului Transporturilor să transmită de ce a fost oprită alocarea financiară pentru proiectul autostrăzii Bistrița – Vatra Dornei

Senatorul Andrei Hangan (AUR) solicită ministrului Transporturilor să transmită de ce a fost oprită alocarea financiară pentru proiectul autostrăzii Bistrița – Vatra Dornei, având în vederea necesitatea de a dezvolta infrastructura rutieră din România. Totodată, cu acest prilej, parlamentarul a adus în atenția ministrului Sorin Grindeanu și câteva aspecte mai puțin pozitive: pentru realizarea acestei autostrăzi vor fi demolate mai multe locuințe și vor fi defrișate peste 200 de hectare de păduri.

Autostrada Bistrița – Vatra Dornei va avea o lungime de 61.137 km. Proiectul prevede construirea a șase noduri rutiere, 34 de poduri, 70 de podețe, 65 de pasaje, 74 de viaducte, 20 de ecoducte și 15 tuneluri. În prezent, se așteaptă obținerea acordului de mediu, însă realizarea autostrăzii este pusă sub semnul întrebării din cauza costurilor – aproximativ 2,8 miliarde euro sunt necesare pentru finalizarea proiectului.

„Construirea autostrăzilor este crucială pentru dezvoltarea infrastructurii și conectivității, dar este esențial să fie abordată cu responsabilitate față de impactul asupra mediului și comunităților locale. Sacrificiile ecologice și sociale trebuie gestionate cu grijă, iar finanțarea proiectelor trebuie să fie asigurată pentru a evita întârzieri și probleme de implementare”, a afirmat senatorul Andrei Hangan.

Acesta face apel la transparență și solicită ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, să transmită răspunsuri la următoarele întrebări:

  1. Ministerul pe care îl aveți în subordine poate furniza clarificări cu privire la motivele care au condus la oprirea alocării financiare pentru proiectul autostrăzii Bistrița – Vatra Dornei?
  2. Cum evaluați, în calitate de ministru al Transporturilor și Infrastructurii, impactul demolării a 95 de construcții și defrișării extinse a pădurilor asupra comunităților locale afectate?
  3. Cum se încadrează proiectul autostrăzii Bistrița – Vatra Dornei în prioritățile generale de finanțare ale guvernului, având în vedere impactul asupra mediului și costurile estimate?
  4. Există planuri sau discuții în desfășurare pentru a identifica surse alternative de finanțare și a asigura continuarea proiectului autostrăzii Bistrița – Vatra Dornei?

Related Articles

Back to top button