comunicat

Profesorilor le-a ajuns cuțitul la os – Ioana Ramona Bruynseels (AUR)

Coordonatorul departamentului de politici publice a AUR susține într-o postare pe Facebook, că profesorilor din România le-a ajuns cuțitul la os, precizând că  își strigă neputința dar guvernanții se fac că nu aud.

„Acum câteva zile un profesor cu 20 de ani experiență în sistemul educațional și-a strigat neputința pe o pagină de socializare a cadrelor didactice. Concluzia profesorului este de-a dreptul alarmantă: Daca nu se va face ceva curând in scoli, unde gradul de violenta, tupeu, nesimțire a atins cote maxime, daca vom continua sa toleram asemenea derapaje si sa acceptam la nesfârșit toate tâmpeniile debitate de diverse ong-uri ca noi nu știm sa educam, ca școala e despre jocuri si fericire, ca trebuie sa educam cu blândețe, ne ducem naibii cu toții.”

Astfel Bruynseels se întreabă de ce am ajuns aici, de ce profesorii sunt lăsați singuri în fața acestor derapaje și de ce elevii au ajuns, în prea multe școli din această țară, să nu mai aibă niciun fel de respect față de învățători și profesori.

„Pentru că partidele vechi au ”reformat” sistemul educațional român de atâtea ori în ultimii 30 de ani încât au ajuns să-l distrugă aproape de tot. Salariile de mizerie ale profesorilor, raportarea la meseria de cadru didactic, investițiile minime în școli, lipsa de protecție a copiilor proveniți din familii vulnerabile, lipsa de disciplină și eliminarea din programa școlară a elementelor identitare, sunt doar câteva elemente care explică degringolada din sistemul educațional românesc. Nu poți clădi generații și păstra profesorii de calitate în sistemul de învățământ doar cu vorbe goale. Nu le poți pretinde profesionalism desăvârșit atunci când nu le oferi respectul minim pentru munca depusă. Ei sunt baza pe care ar trebui să educăm generațiile care vor gestiona această țară și ne vor plăti pensiile în viitor. Vom schimba această stare de fapt în momentul în care vom ajunge să guvernăm România. Avem un program solid, cu acțiuni concrete care să ajute revigorarea și apoi dezvoltarea sistemului educațional pe termen mediu și lung. Cu măsuri pe toate palierele, plecând de la ciclul preșcolar până la cel universitar și de învățare continuă”, subliniază Bruynseels.

Related Articles

Back to top button