Piedone a fost eliberat. Va deveni viitorul primar la Capitalei?
Fostul primar al Sectorului 5 al Capitalei, Cristian Popescu Piedone, a fost eliberat după un an de închisoare în dosarul Colectiv, după ce s-a constatat că este nevinovant. Popularul om politic are șanse mari să recâștige simpatia bucureștenilor și să câștige Primăria Capitalei la următoarele alegeri.
Condamnarea și achitarea sa ulterioară demonstrează că justiția a devenit un simplu instrument în mâna politicului. Sistemul judiciar din România demonstrează încă o dată că este influențat de factori politici, ceea ce generează un climat de nesiguranță și neîncredere în această instituție. Practic, există riscul ca românii să fie închiși fără a avea o vină reală. Conform unui Eurobarometru publicat în 2020, 45% dintre români au o părere destul de proastă și foarte proastă despre independența judecătorilor și a tribunalelor.
Piedone, viitorul primar al Capitalei?
Ce șanse sunt ca Piedone să vină în frunte Primăriei Capitalei? Bucureștenii sunt nemulțumiți de activitatea primarului general Nicuşor Dan – potrivit unui sondaj CURS (mai 2023) 61% dintre bucureșteni cred că lucrurile merg într-o direcţie greşită. Astfel, dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri, 29% ar vota cu PSD, 17% ar vota cu PNL şi acelaşi procent declară că ar opta pentru USR. AUR ar fi opţiunea a 15% dintre cei chestionaţi, urmat de PMP, care ar fi votat de 5%.
În perioada în care ocupa funcția de primar al Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone se bucura de o mare popularitate în rândul bucureștenilor – postările sale adunau zeci de mii de like-uri, iar susținătorii săi îi propuneau să candideze la funcția de primar general al Capitalei sau chiar la cea de președinte al țării.
Piedone este cu siguranță un lider și un candidat mai bun la șefia Capitalei decât Gabriela Firea și Nicușor Dan. Atât Firea, cât și Dan, au demonstrat că nu sunt capabili să rezolve problemele bucureștenilor. Traficul (28%) și încălzirea/apa caldă (21%) sunt principalele nemulțumiri ale locuitorilor din București, urmate de problema parcărilor (14%) și poluare (11%).