CFR Călători, la un pas de blocaj total: trenurile riscă să fie suspendate din cauza datoriilor uriașe
Transportul feroviar de pasageri din România este în pericol. Dacă CFR Călători nu achită urgent datoriile către CFR SA sau nu prezintă un plan ferm de plată, trenurile Regio vor fi suspendate începând cu 1 septembrie, iar cele Interregio de la 1 octombrie. Practic, operatorul național riscă să fie scos de pe șine din cauza restanțelor la Tariful pentru Utilizarea Infrastructurii (TUI).
Situația este gravă: peste 41 de milioane de lei – echivalentul a 8,2 milioane de euro – reprezintă suma neachitată de CFR Călători către administratorul rețelei feroviare, conform unei notificări oficiale transmise conducerii companiei. Documentul a fost trimis și către Ministerul Transporturilor și Autoritatea pentru Reformă Feroviară, semnalând că neplata afectează inclusiv salariile angajaților CFR SA.
Deși problema a fost semnalată încă din 4 iunie 2025, iar unele restricții deja au fost aplicate (cum ar fi blocarea programării trenurilor suplimentare), conducerea CFR Călători nu a reușit nici până acum să achite datoriile restante sau să propună un calendar clar de plată.
CFR SA avertizează că, în lipsa unui acord sau a plății până pe 29 august 2025, trenurile Regio vor fi primele trase pe dreapta. O lună mai târziu, vor urma și trenurile Interregio. Iar această suspendare nu este doar o măsură administrativă – ea lovește direct în mobilitatea cetățenilor, în special a celor din zonele rurale sau izolate, pentru care trenul rămâne principalul mijloc de transport.
Administrația infrastructurii feroviare a mai precizat că, dacă CFR Călători nu își respectă obligațiile, traseele afectate ar putea fi preluate de alți operatori privați. O soluție temporară, dar care ridică semne de întrebare privind viitorul transportului feroviar public în România.
În loc să-și onoreze angajamentele și să ofere un serviciu decent, CFR Călători pare prinsă într-un cerc vicios al datoriilor, iar pasagerii sunt cei care vor suporta consecințele.





