Bolojan nu vede sinecurile din Transporturi: indemnizații uriașe în companii falimentare, plătite din buzunarul românilor și așa împovărați de taxe și impozite uriașe
În timp ce Guvernul impune austeritate și taxează mamele aflate în concediu de creștere a copiilor, membrii Consiliilor de Administrație din companiile aflate în subordinea Ministerului Transporturilor încasează lunar indemnizații care sfidează orice bun simț economic. Cu sume de zeci de mii de lei, aceste sinecuri sunt plătite chiar și în companii cu pierderi cronice sau aflate la un pas de colaps. Premierul Ilie Bolojan tace și privește în altă parte.
Potrivit unei analize recente din presa internă, indemnizațiile lunare acordate membrilor Consiliilor de Administrație ai companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor ajung la sume halucinante de până la 70.000 lei brut pe lună, chiar în condițiile în care multe dintre aceste companii sunt falimentare, înglodate în datorii sau subperformante de ani întregi.
Cazul TAROM, de exemplu, este ilustrativ: o companie care a acumulat pierderi masive în ultimii ani și care abia reușește să evite insolvența, a decis în luna mai dublarea indemnizației membrilor CA la 24.148 lei/lună, cu 99,93% din voturi exprimate… de statul român. Da, acel stat care cere sacrificii și „solidaritate fiscală”.
La Compania Națională Aeroporturi București, indemnizațiile au crescut de cinci ori într-un singur an, atingând aproape 70.000 de lei/lună – în timp ce infrastructura aeroportuară se degradează, iar serviciile lasă de dorit.
Iar multe dintre aceste sinecuri sunt ocupate de aceiași oameni, plimbați dintr-un CA în altul, precum Ion Damian (CNAIR + CFR SA), Gabriel Popa (CFR Călători + Metrorex) sau membri care sunt simultan și secretari de stat, și administratori în multiple entități.
Bolojan se face că nu vede. Grindeanu se spală pe mâini
Premierul Ilie Bolojan, care justifică impozitarea indemnizațiilor pentru creșterea copilului prin nevoia de „lărgire a bazei de contribuabili”, nu are nimic de spus despre zecile de milioane de lei cheltuite lunar pe aceste poziții de lux. Austeritatea este pentru mame, profesori, pensionari. Nu pentru șefii de la stat.
Sorin Grindeanu, fost ministru al Transporturilor, încearcă acum să se delimiteze de deciziile luate în ultimele luni de mandat sau de cele ale premierului Bolojan, deși și PSD le-a votat. A catalogat mărirea de la TAROM drept „o acțiune care depășește orice limită a bunului simț”, dar nu a oferit nicio explicație despre cum au fost operate aceste majorări în timpul mandatului său și cu aprobarea ministerului.
Cifre care vorbesc de la sine
- 24.393 lei/lună – indemnizația brută pentru membrii CA de la CFR SA
- 27.024 lei/lună – la CNAIR
- 70.000 lei/lună – la Aeroporturi București
- 106.476 lei + 81.433 lei + 116.808 lei – veniturile cumulate ale unui membru CA aflat și în funcție de secretar de stat (AACR, RAR, MT)
În contrast, o mamă aflată în concediu de creștere a copilului va primi cu 200 de lei mai puțin începând cu 1 august, din cauza noilor contribuții CASS impuse prin Legea austerității.
România austeră e doar pentru unii
Aceasta este România guvernată de PSD, PNL, USR și UDMR: una în care se vorbește despre sacrificii, dar se plătesc bonusuri grase. Una în care statul cere tot mai mult de la cetățeni, dar oferă protecție și beneficii generoase clientelei de partid. Una în care austeritatea devine doar o armă politică, nu o soluție reală pentru redresare. În timp ce familiile se luptă cu facturi, taxe și scumpiri, „elita bugetară” din Transporturi încasează lunar cât salariul anual al unui angajat obișnuit. Iar Guvernul tace. Pentru că sinecurile nu se ating – doar românii obișnuiți.





