Ministrul Transporturilor îl contrazice pe Iohannis: Adâncirea canalului Bâstroe s-a făcut de la 5,85 m la 7-8 metri
Preşedintele Klaus Iohannis a afirmat, joi la Bruxelles, că până în prezent au fost făcute pe Canalul Bâstroe doar lucrări de întreţinere, nu de adâncire, dar șeful statului este contrazis oficial printr-un document aflat la Parlament de către ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Iohannis: „Până acum, totul a fost un mit, nu s-au făcut lucrări de adâncire pe Bâstroe”
Președintele Klaus Iohannis a făcut recent la Bruxelles o declarație surprinzătoare privind situația de pe canalul Bâstroe care lasă loc la o mulțime de speculații și multe, multe semne de întrebare. „Există de mult intenţia ucraineană de a folosi într-un mod rezonabil Canalul Bâstroe pentru a ieşi la Marea Neagră. Dacă se vor face lucrări sau nu, rămâne de văzut. Până acum, totul a fost un mit, nu s-au făcut lucrări de adâncire, ultimele măsurări au arătat că s-au făcut lucrări de întreţinere. Dacă se vor face alte lucrări decât de întreţinere, care sunt absolut în regulă, acestea nu se pot face fără să fie cooptate entităţile internaţionale care se ocupă de protejarea Deltei Dunării şi fără România”, a precizat președintele Klaus Iohannis.
Grindeanu: „S-a realizat adâncirea șenalului navigabil de la 5,85 metri la 7-8 metri”
Declarația președintelului Klaus Iohannis este oarecum surprinzătoare dacă ținem cont că mai multe instituții ale statului român au recunoscut public că Ucraina a adâncit canalul Bâstroe pentru a facilita circulația navelor comerciale. Ultima reacție oficială este a ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, care, printr-un răspuns la o interpelare parlamentară, îl contrazice pe șefull statului. „După prelucrarea datelor de către specialiștii din cadrul AFDJ RA Galați a datelor primare rezultate în urma măsurătorilor au fost identificate zona în care au fost efectuate lucrări de dragaj de investiție pe canalul Bâstroe (km 1-km 11) și pe brațul Solomonov (km1-km 13) prin care s-a realizat adâncirea șenalului navigabil (lățime 50 metri) de la 5,85 metri, conform celor declarate de partea ucraineană ca urmare a finalizării a fazei 1 a „proiectului „Bâstroe” la 7-8 metri, situație constatată la momentul efectuării măsurătorilor. Lucrările efectuate permit navigația navelor maritime cu un pescaj cuprins între 6,3-6,5 metri”, a precizat Sorin Grindeanu. Practic, ministrul Transporturilor îl contrazice cu argumente tehnice pe șeful statului, adică, mai direct, îl face mincinos.
Sursa Puterea