Valentin Cioromelea (AUR), cere Ministerului Economiei să analizeze situația și să ia măsuri: producătorii naționali se confruntă cu dificultăți semnificative în comercializarea produselor lor
Senatorul AUR Valentin Cioromelea a sesizat atât Ministerului Economiei, cât și Consiliului Concurenței și Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului dificultățile pe care le întâmpină producătorii naționali în încercarea de a-și comercializa produsele în cadrul marilor lanțuri de magazine din România. Domnia sa a subliniat că, de-a lungul mandatului său, a întâlnit numeroase astfel de cazuri.
Senatorul a punctat că aceste probleme nu numai că împiedică dezvoltarea afacerilor locale, dar pot avea și un impact negativ asupra economiei naționale pe termen lung. Valentin Cioromelea a decis să transmită o sesizare pe această temă Ministerului Economiei, Consiliului Concurenței și Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, după ce a primit o sesizare din partea producătorului român de înghețată Cremola, care, după ce inițial a reușit să-și vândă produsele prin marile lanțuri de supermarketuri, se confruntă acum cu retragerea acestora din piață de către 7 din cele 10 companii majore de retail.
„Aceasta este o situație alarmantă care ridică întrebări serioase despre condițiile de concurență și despre tratamentul aplicat producătorilor autohtoni. Aceste practici pot sugera o posibilă discriminare sau chiar un boicot, ce ar putea influența negativ capacitatea producătorilor români de a concura pe piață în condiții echitabile”, atrage atenția senatorul.
În acest context, Valentin Cioromelea solicită ministrului Economiei, Ștefan-Radu Oprea, să transmită ce soluții are ministerul în acest caz și în ce măsură poate interveni pentru a soluționa astfel de probleme.
Regăsiți mai jos lista întrebărilor adresate de senator pe această temă, la care se așteaptă răspuns din partea Ministerului Economiei:
- Ce cunoștințe are ministerul dvs. despre aceste practici ale lanțurilor de supermarketuri și ce măsuri considerați că ar putea fi luate pentru a investiga și corecta aceste posibile abuzuri?
- În ce măsură poate interveni Ministerul Economiei pentru a facilita un dialog între producătorii naționali și reprezentanții marilor lanțuri de retail, pentru a asigura condiții echitabile de comercializare a produselor?
- Există planuri sau inițiative pentru revizuirea legislației în domeniul concurenței și protecției producătorilor locali împotriva practicilor comerciale inechitabile sau discriminatorii?
- Ce strategii ar putea fi implementate pentru a sprijini și promova produsele românești, asigurându-le astfel o prezență stabilă și durabilă pe rafturile supermarketurilor?