Trenurile lui Preoteasa, directorul CFR Călători cu salariu de 11.000 euro, vor ajunge cu întârziere la destinație: restricții de viteză din cauza caniculei
Canicula ce va lovi România în zilele următoare nu va afecta doar oamenii, ci și circulația trenurilor. Temperaturile extreme, care la nivelul solului vor depăși 50 de grade Celsius, vor face ca șinele să se dilate și să devină periculoase pentru trafic. În aceste condiții, trenurile vor fi obligate să circule cu viteze reduse, riscând să se transforme în veritabile căruțe pe roți.
CFR a anunțat că, pe fondul avertizărilor meteo pentru valul de căldură care cuprinde aproape toată țara, vor fi impuse restricții de viteză în zonele unde temperatura șinelor depășește 50 de grade. Măsura, deși necesară pentru siguranța călătorilor, indică din nou problemele serioase ale infrastructurii feroviare care nu face față nici măcar condițiilor meteo extreme.
„Personalul CFR SA monitorizează în timp real temperatura șinelor și intervine ori de câte ori este cazul pentru a preveni incidente. Totuși, reducerea vitezei este inevitabilă pentru a asigura siguranța circulației în aceste condiții”, arată comunicatul oficial al companiei. O explicație care nu poate ascunde că, în realitate, trenurile vor circula mult mai lent, iar întârzierile vor fi inevitabile.
Meteorologii au emis coduri galbene de caniculă pentru aproape toată țara, iar temperaturile maxime vor oscila între 34 și 38 de grade Celsius, cu temperaturi resimțite chiar mai ridicate, în special în sud și vest. Noaptea va fi tropicală, cu minime ce nu scad sub 17-20 de grade, ceea ce face imposibilă răcirea șinelor pe timpul nopții.
Lista județelor afectate include zeci de zone, printre care și Bucureștiul, iar valul de căldură va persista până cel puțin pe 26 iunie. În aceste condiții, circulația feroviară va fi cu siguranță afectată, iar pasagerii trebuie să se pregătească pentru călătorii mai lungi și mai anevoioase.
Cu un director la CFR Călători cu un salariu de peste 11.000 de euro pe lună, situația aceasta ridică întrebări serioase despre prioritățile și eficiența conducerii, dar și despre investițiile în infrastructură. În timp ce șinele se dilată sub caniculă și trenurile încetinesc la ritmul căruțelor, călătorii așteaptă o modernizare reală, nu doar promisiuni și comunicate oficiale.





