Curierul Românesc

Silviu-Titus Păunescu (AUR): După ce s-au chinuit să își cumpere o mașină second-hand, o nouă directivă UE îi forțează pe acești români să își caseze mașinile mai vechi de 15 ani

O nouă directivă UE ne forțează să ne casăm mașinile mai vechi de 15 ani cu defecțiuni majore la componentele esențiale (motor, transmisie, frâne sau direcție), avertizează deputatul AUR Silviu-Titus Păunescu. Ce opțiuni au românii în acest caz, după ce s-au străduit să își achiziționeze o mașină second-hand, în contextul în care transportul în comun sau feroviar este „o glumă sinistră”? Pentru a afla ce măsuri are Guvernul pentru acești cetățeni, Silviu-Titus Păunescu a înaintat o solicitare pe această temă către premierul Marcel Ciolacu.

„Până acum 30 de ani, poate cel mai mare vis al unui român, pe lângă acela al libertății, era deținerea unui autoturism – trebuia să aștepte ani și ani până când să-l primească, asta după ce-l plătise în avans. Nici astăzi nu este tocmai la îndemâna oricui să își achiziționeze o mașină nouă, iar opțiunea uneia la mâna a doua este cât se poate de valabilă într-o țară în care transportul în comun, de cele mai multe ori, e o gluma sinistră, la fel cu cel feroviar”, a punctat deputatul. Este evident că românii preferă mașinile second-hand și pentru că nivelul de sărăcie – rezultat al politicilor dezastroase duse în ultimii 30 de ani atât de PSD, cât și de PNL – este destul de mare, o mașină nouă fiind considerată un adevărat lux, subliniază Păunescu.

Acum, Uniunea Europeană le cere acestor cetățeni să renunțe la mașina lor: potrivit noilor reglementări UE, mașinile mai vechi de 15 ani cu defecțiuni majore la componente esențiale – cum ar fi motorul, transmisia, frânele sau direcția – vor fi clasificate din start drept reziduale și nu vor mai putea fi supuse unor reparații semnificative, care să le asigure validarea în circulație prin efectuarea inspecției tehnice periodice.

În acest context, deputatul AUR solicită premierului Marcel Ciolacu să le transmită românilor:

  1. Vor fi confiscate și casate mașinile mai vechi de 15 ani?
  2. În cazul confiscării și casării acestor mașini, cine va suporta cheltuielile judiciare și de casare?
  3. Care va fi destinația sumelor rezultate din casarea mașinilor mai vechi de 15 ani?
  4. Ce măsuri veți adopta pentru a proteja dreptul la proprietate al cetățenilor români posesori de mașini mai vechi de 15 ani?

Related Articles

Back to top button