Lovitură pentru bucureșteni: noi scumpiri pentru servicii la fel de mizerabile – biletele STB+Metrorex au ajuns să coste 7 lei
Începând cu 4 septembrie 2025, bucureștenii plătesc mai mult ca niciodată pentru a circula cu transportul public, fără ca serviciile oferite de STB și Metrorex să se apropie măcar de un standard decent. Prețul biletului integrat a fost majorat de la 5 lei la 7 lei, ceea ce înseamnă o creștere de peste 130% față de începutul anului, când un bilet costa doar 3 lei.
Prețuri de capitale europene, condiții de oraș lăsat de izbeliște
Noile tarife se apropie periculos de mult de cele din orașe precum Roma (1,50 euro), însă diferența de calitate este uriașă. În timp ce transportul public italian este modern, punctual și curat, în București cetățenii se confruntă zilnic cu:
- Tramvaie care deraiază
- Autobuze care întârzie sau dispar complet
- Metrou aglomerat, plin de defecțiuni și avarii
- Lipsa aerului condiționat, stații murdare și lifturi/scări nefuncționale
Tarife noi, vechi frustrări:
- Bilet simplu: 7 lei (față de 5 lei)
- 2 călătorii: 14 lei (de la 10 lei)
- 10 călătorii: 59 lei (de la 45 lei)
- Abonament 24h: 18 lei (de la 14 lei)
- Abonament 72h: 49 lei (de la 35 lei)
- Abonament 7 zile: 66 lei (de la 50 lei)
- Abonament lunar: 160 lei (de la 140 lei)
- Abonament 6 luni: 800 lei (de la 700 lei)
- Abonament anual: 1.410 lei (de la 1.200 lei)
Taxa pe disconfort
Pentru mulți bucureșteni, transportul public devine tot mai mult o „taxă pe disconfort”. Creșterea prețurilor vine într-un moment în care:
- Salariile nu țin pasul cu inflația
- Costul vieții a explodat
- Alternativele (mașina personală, taxi, ride-sharing) sunt tot mai scumpe
O scumpire fără justificare
Autoritățile justifică noua majorare prin „costuri operaționale” și „necesitatea de a susține investițiile”. În realitate, investițiile întârzie, modernizările sunt rare, iar nemulțumirile călătorilor cresc.
Transportul public din București a devenit mai scump decât oricând, dar rămâne la fel de nesigur și neperformant. Bucureștenii plătesc ca în Europa de Vest, dar călătoresc ca în anii ’90. Fără un plan concret de modernizare și fără respect pentru călători, această scumpire nu este altceva decât o nouă formă de abuz asupra celor care nu au alternativă.