Legea RCA, sub tirul acuzațiilor: transportatorii vorbesc despre un „jaf organizat” și pregătesc proteste de amploare
Tensiune tot mai mare în jurul modificărilor propuse la Legea RCA, aflate în pragul votului final din Parlament. Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) acuză că noile amendamente favorizează exclusiv marile companii de asigurări, în defavoarea milioanelor de șoferi români și a industriei auto naționale.
Reprezentanții COTAR atrag atenția că modificările propuse reprezintă un atac direct la adresa celor peste 8 milioane de posesori de polițe RCA și amenință cu proteste masive dacă legea trece în forma actuală.
„Suntem în fața unui jaf național mascat sub pretextul alinierii la normele europene. De fapt, se încearcă impunerea unei legi scrise în interesul asigurătorilor străini”, transmite confederația, acuzând o complicitate între unii deputați și reprezentanți ai ASF.
Printre cele mai criticate propuneri se numără:
- dreptul exclusiv al firmelor de asigurare de a decide soluția și costurile reparațiilor;
- eliminarea libertății păgubitului de a alege service-ul auto;
- limitarea duratei polițelor RCA la 6 sau 12 luni;
- co-plată obligatorie între suma oferită de asigurator și valoarea reparației reale.
Transportatorii vorbesc și despre interese directe în domeniul RCA ale unor parlamentari care susțin aceste amendamente, fără să-și declare public potențialul conflict de interese.
„Dacă aceste modificări devin lege, înseamnă execuția industriei auto românești și a tuturor celor care muncesc cinstit în această țară. Șoferii vor plăti mai mult pentru mai puține drepturi, iar firmele românești vor fi eliminate pas cu pas din piață”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.
Acesta a avertizat că, în cazul în care proiectul de lege este adoptat fără modificări, transportatorii vor ieși în stradă:
„Dacă vreți să scoateți cetățenii români din joc, să favorizați doar corporațiile, pregătiți-vă pentru un val de proteste. România nu e de vânzare!”
COTAR cere adoptarea formei legislative aprobate anterior de Senat și respingerea amendamentelor controversate introduse în Camera Deputaților. Organizația solicită, de asemenea, ca orice schimbare viitoare a legislației RCA să se facă în mod transparent, cu consultarea celor direct afectați.
În concluzie, transportatorii avertizează că, dacă interesele cetățenilor vor fi din nou sacrificate pentru profitul marilor companii, România nu va avea doar o problemă legislativă, ci riscă o explozie socială.





