”Golden Gate” de Brăila: Scandalul unui pod nou-nouț care nu rezistă nici măcar un an
Impozantul pod peste Dunăre de la Brăila, a devenit centrul unui scandal major sub regimul PSD-PNL. Inaugurat cu mare fast acum doar un an, podul a fost deja reasfaltat de patru ori, iar problemele persistă. Asfaltul se topește sub caniculă, iar gropile și crăpăturile pun în pericol siguranța traficului. CNAIR și constructorul își aruncă vina unul pe altul, iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță nereguli care trebuie remediate înainte de recepția finală a lucrărilor.
Podul este unul dintre cele mai recente proiecte de infrastructură din România, se dovedește a fi un fiasco major, scânteind controverse și nemulțumiri. Deși podul peste Dunăre de la Brăila a fost inaugurat cu fast în urmă cu doar un an, starea acestuia este deja una precară. A fost necesar să fie reasfaltat de patru ori într-un interval atât de scurt, iar problemele continuă să se amplifice.
Românii sunt tot mai frustrați în fața situației în care se află Golden Gate. În condiții de caniculă, asfaltul se topește și cedează, provocând apariția de gropi și crăpături care nu doar că afectează confortul călătorilor, dar pun și în pericol siguranța traficului. Aceste probleme recurente au condus la o nouă rundă de lucrări, de data aceasta anunțată de CNAIR, care a recunoscut necesitatea refacerii asfaltului.
În timp ce CNAIR dă vina pe executantul lucrărilor, constructorul se apără, susținând că a respectat toate planurile și specificațiile. Această situație a dus la un conflict deschis între părțile implicate, fiecare acuzând pe cealaltă de nereguli și neîndeplinirea standardelor.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat recent că evaluarea lucrărilor a scos la iveală multiple nereguli care trebuie remediate înainte ca podul să fie considerat conform pentru recepție. Grindeanu a promis că se vor lua măsuri pentru a corecta problemele, dar, până atunci, cetățenii sunt nevoiți să suporte disconfortul și riscurile asociate cu starea proastă a podului.
Scandalul Golden Gate reflectă o problemă mai largă a gestionării proiectelor de infrastructură în România, în contextul unor autorități care par să fie mai preocupate de imaginea publică decât de calitatea lucrărilor efectuate. În timp ce statul și contractorii își aruncă vina unii pe alții, românii se confruntă cu efectele unui proiect de mare amploare care nu reușește să își îndeplinească promisiunile.
În această situație, se pune întrebarea dacă România va reuși vreodată să asigure o infrastructură de calitate și durabilă sau dacă scandaluri precum cel de la Golden Gate vor continua să submineze încrederea publicului în capacitatea statului de a gestiona resursele și proiectele de infrastructură esențiale.